Klachtenregeling

Bij de Voedselbank Raalte e.o. vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom, veilig en gerespecteerd voelt. Toch kan er soms iets gebeuren waar je je niet prettig bij voelt. Dan staan wij klaar om naar je te luisteren en samen te zoeken naar een oplossing. Deze klachtenregeling is er voor klanten én vrijwilligers.

Als je klant bent
We doen ons uiterste best om je goed te helpen. Gaat er toch iets mis of ervaar je een probleem dat je niet zelf kunt oplossen? Laat het ons gerust weten.

Eerst bespreken of direct een klacht indienen
Je kunt je klacht bespreken met je vaste contactpersoon of een formele klacht indienen bij het bestuur.

Hoe dien je een klacht in?
Je kunt je klacht schriftelijk indienen:

Per brief (persoonlijk en vertrouwelijk)
Bestuur Stichting Voedselbank Raalte e.o.
Parallelweg 5
8102 PL Raalte

Per e-mail
secretaris@voedselbankraalte.nl
Lukt het niet goed om een brief of e-mail te schrijven? Dan helpen we je daar graag bij.

Wat zet je in je klacht?

  • Datum en plaats van wat er is gebeurd
  • Wie erbij betrokken waren of een korte beschrijving van de situatie
  • Eventueel: om welk product het gaat en wanneer je dat hebt ontvangen
  • Waarom je het belangrijk vindt dat wij naar deze situatie kijken
  • Jouw naam en contactgegevens

We kunnen alleen klachten behandelen als we je kunnen bereiken.

Wat gebeurt er met jouw klacht?

  • Je krijgt binnen 1 week een ontvangstbevestiging.
  • We onderzoeken de klacht zorgvuldig en spreken met betrokkenen.
  • Binnen 6 weken ontvang je een terugkoppeling. Als er meer tijd nodig is, laten we dat weten.
  • Iedereen die bij de klacht betrokken is, gaat hier vertrouwelijk mee om.